أكاد



( أكاد أرى الله عند نهاية حرف الواو فى كلمة هـــــــــو )

إبن عربى

الجمعة، 11 أبريل، 2008

ياحلاوتك يامصر

على ترعة المنصورية

النيل من فوق

ساعة مغربية

ع الأزهر وحديقته


والقلعة وعظمة الجامعمدينة خيالية

مبنى حديث بيحترم تراثه


قصر البارون باليل
وجمال كنايس مصر الجديدة
مش بالزمة لينا حق نحبها

هناك 5 تعليقات:

مواطن مصرى نايم يقول...

على اسم مصر التاريخ يقول ما شاء انا مصر عندى احب و اجمل الاشياء
ـــــــــــــ
فعلا يا حلاوتك يا مصر
تحياتى ليك
و شكرا على الزيارة والتعليق
و ارجو انها متكنش الاخيرة

احمد ابوالعلا يقول...

الله يرحمك ياعم جاهين ....على فكرة يا جماعة هذا المواطن المصرى مش نايم بس عامل نفسه نايم زورو مدونته وهتشوفوا

احمد ابوالعلا يقول...

مساء الخيرات ياجميل
انا دخلت على المدونة وهى رائعة وكلها ابداع وممتعه ، وزرتها كمان مع احمد خميس واعجبتنا جدا وانا فى راى تستمر فيها وتطورها ، لانها متفردة ومنظمة ولها توجه وليست عشوائية .
وانا كنت عملت مدونة وللاسف لم اطورها ، وفكرت فعلا اعيد نشر المقالات وان كان الهدف الاساسى منها فى الاول انى اكتب كل الحكايات اللى انا عشتها مع المعارف والاصدقاء وانت عارف الواحد شاف ايام صعلكه كتيره وهى ماده حيه للتدوين
عموما ساحاول مع خميس اطورها . لكن انا معجب جدا بمدونة"و" وفلسفتها وروحها المصرية
وبالتوفيق
(هذا التعليق وصلنى على الميل من الاستاذ منتصر جابر وانا شاكر للاطراء يا أبو مراد بس المرة الجاية تبقى تعلق داخل المدونة وبلاش شغل الصعايدة
الى اللقاء

Aydy يقول...

أجمل بلد في الدنيا مصر
لكن قصر البارون عادت يد الإهمال تمتد إليه مرة أخري للأسف

Esraa Hamed يقول...

الصور كلها بجد احلي من بعض

تحياتي لك و لمدونتك الراااائعة